Inloggen | Registreer | Wachtwoord vergeten?
Index > Forum > Pokemon Gem Mine > Labs > Pokemon of the Week > [#234] Stantler[site-ready?] >

Pokemon of the Week - [#234] Stantler[site-ready?]

counfhou
mii
image image image

Stantler de Hert pokémon. Stantler is bekend van in de anime waar hij in groep leeft echter op het slagveld is hij zeer onbekend en zowaar nooit gebruikt. Maar toch, misschien moeten we eens kijken wat hij kan.

BandStantler

Omnidex link Stantler @ Choice Band
Evs:254 Atk/254 Spd/6 HP
Trait: Intimidate
Nature: Jolly

Deze set lijkt me vrij duidelijk een sweepende stantler .Met Double Edge / Return en Choice Band er nog eens boven op krijg je een behoorlijk sterke aanval. Echter het normal type hit een paar types niet zo goed. Rock en Steel kunnen we alvast opvangen met de ground move Earthquake. Nu zitten we nog met ghost een vaak gebruikt type .Om dit dubbel te hitten kunnen we de Dark move Sucker Punch gebruiken, deze geeft ook priority. Zen Headbut dient als algemeen coverage.

Specstanler

Omnidex link Stantler @ Choice Specs
Evs:252 SpA./252 Spe/6 HP
IVs:30/30/30/31/30/30

Bij deze set doen we het op Stanlers Spattack, Swift is hier bij de stab move aangezien dit de enige special normal move is. Als tweede move kan je voor een Thunder of Thunderbolt gaan, waar bij je zelf natuurlijk de keuze moet maken tussen meer accuracy of meer power. Shadow ball als krachtige ghost move om nog wat meer coverage te bieden .Hidden power ground dient om de Rock en Steel types te coveren waar Stantler anders moeite mee heeft.

Supporter

Omnidex link Stantler @ Leftovers
Evs:252 HP/252 Atk/6 Spe
Nature: Adamant

Met deze set maak je gebruik van een interessante movecombinatie die Stantler bezit: Confuse Ray en Thunder Wave, hiermee is Stantler een uitstekende Parafuser. Bovendien beschikt hij ook over Stomp om de tegenstander dan ook nog eens te flinchen... Parafuseflinchen dus! Earthquake en Bite zijn coveragemoves en moet je dus zelf beslissen op basis van je team. Geen klachten indienen als je tegenstander plots zijn DS tegen de muur gooit!

Double

Omnidex link Stantler @ Light clay
Evs:254speed/128def/128spdef

Light screen en reflect zijn onterecht onpopulaire moves. Met een halvering van de kracht van de aanval zijn deze opkikkers voor je team niet te verwaarlozen zo verliezen veel pokémons hun SE en krijgen ze heel veel Ne's.Met light clay wordt het effect dan ook nog is verlengd tot 7 beurten. Speed is essentieel in deze set. De twee barrières opzetten en weg switchen voor een tweede sweeper. De keuze van reflect of light screen maak je aan de hand van je double partner is deze zijn def zwak dan relflect en anders light screen. Bij het ongeveer evenveel zijn kijk dan naar je tegenstander zijn sweeper en gebruik reflect bij een phys sweeper en omgekeerd bij een special sweeper. Eq en Stomp als eventuele aanval moves moest stantler na het opzetten nog leven of nog aan beurt komen.

Andere opties

Interessante moves op Stantler nog zijn:
-Psychic in de special set ipv de thunder(bolt)
-Body Slam kan ook nog als stab move bij de band set echter meer power is wel goed de al niet zo sterke stantler.
-Calm Mind kan gebruikt worden, maar werkt niet zo goed met Stantlers magere defenses.
- Hypnosis kan op zowat elke set gebruikt worden en spreekt natuurlijk voor zich.
-Stantler beschikt ook over zowel Light Screen als Reflect maar mist de defenses en speed om deze effectief neer te zetten.

Counters

Het voordeel van stantler is al dat zijn hoofdzwakte fight geen enkele NU pokémon voor de moment als type is en dus als stab zou kunnen gebruiken.
-Tropius tropius heeft een mooie hoge def en spdef om de aanvallen op te vangen en Stantler bezit geen Se om mee uit te halen tegen hem. Tropius kan echter wel een grass stab move gebruiken die zonder probleem hit.
-Parasect Parasect Deze bezit ook een mooie def en spdef en krijgt geen Se hit van stantler en kan zowel met een bug als grass stab uithalen.Waarbij een X-scizor pijnlijk aankomt.
-Kecleon Kecleon Bezit over een hoge sp def en goede def wat van hem een perefecte counter maakt door het tekort aan een fight move van stantler om zich nog een beetje te verdedigen.In combinatie met de gelijkaardig hoge attack zal Kec zwaar kunnen uithalen tegen stantler.

Overall

Stantler is niet de sterkste in de nu-tier maar kan er ondanks een paar counters zich toch goed verweren tegen het grootste deel van de Nu-tier en is dus zeker een goede optie in een Nu team. Intimidate is een trait die je niet vaak ziet in NU en kan heel goed van pas komen. Daarbij komt dat als de Supportset in zijn opzet slaagt, je tegenstander ontzettend geïrriteerd zal worden!

Laatst bewerkt door swamp, op 29-07-2010, 12:15:20
Profiel
Nussrat
mii
image image image image image image image image image image image image image image
Je uitlegjes zijn toch nog steeds waar je moet aan werken. Probeer minder vanuit je eigen mening te vertrekken en vermijd constructies als "lijkt mij", "we...", ... Kies voor een objectievere, logischere stijl van schrijven.

Voor de rest puik werk, ik edit nog enkele foutjes.
counfhou
mii
image image image
Ok, ik zal er de volgende keer op letten! Is een kopje Ev's hier nodig of niet? Ze lijken me van zelf sprekend en degene die al een nu team maken weten er meestal toch al iets van dus lijkt de uitleg mij overbodig?
Nussrat
mii
image image image image image image image image image image image image image image
Stantler lijkt me sowieso een simpele Pokemon qua EV's. Opeens schoot het idee van een mixset me nog te binnen, die maak ik zo.
counfhou
mii
image image image
Ok dat is goed, een mix set leek me zelf nogal gewaagd maar het is een optie :-) .
Maak jij hem dan af of doe ik zelf even vlug nog wat spelling en andere kleine foutjes?
Nussrat
mii
Op teamwork af lijkt hij me klaar, maar dat doe ik achteraf nog wel even. Heb de mixset niet gedaan, maar wel een supportset! ^^
counfhou
mii
image image image
Ziezo een logische teamset, dat zal denk ik qua genre de beste teamset zijn, gewoon als reflect screen opzetter.