Inloggen | Registreer | Wachtwoord vergeten?
Index > Forum > Community Talk > Fanworks > Rom Edit > ROM hack vragen >

Rom Edit - ROM hack vragen

Wario
mii
Even een vraagje:
Hoe kan ik met AM tiles invoegen voor Pokemon Firered?

Wario schreef:
Zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim?

Profiel
Wario
mii
Hoe moet je tilesets(bijv. gedownload van andere site, plaatje) in AM invoeren?

Wario schreef:

Profiel
Wario
mii
Hoe moet je een tileset invoeren die je als afbeelding op een site heb opgeslagen met AM?

Wario schreef:

Profiel
Dry~Taste
mii
Hallo, ik heb een probleempje met AM als ik de tileset palletes wil veranderen kan ik niet de goede RGB waarden invoegen waar door als ik mijn tiles wil invoegen ik ze steeds moet recoloren weet iemand hier misschien een oplossing voor>?
Eat me! NOW!

Profiel
Prof. 9
mii
image image image image image image
"Wario" schreef:
Hoe moet je een tileset invoeren die je als afbeelding op een site heb opgeslagen met AM?

Gewoon zoals je elke andere tileset zou in moeten voeren. Sla je tileset op, plak je nieuwe tiles erin, recolor ze met kleuren die er oorspronkelijk al in zaten (zelfs als de kleuren hetzelfde lijken!), en voeg hem weer in. Daarna moet je alleen de blocks aanpassen en zo nodig het palette editten zoals elk ander palette.

"Droogheid v2" schreef:
Hallo, ik heb een probleempje met AM als ik de tileset palletes wil veranderen kan ik niet de goede RGB waarden invoegen waar door als ik mijn tiles wil invoegen ik ze steeds moet recoloren weet iemand hier misschien een oplossing voor>?
Daar is geen oplossing voor. Je kunt geen tiles EN palettes tegelijkertijd aanpassen; je zult eerst de tiles moeten invoegen, en dan het palette aanpassen.

Afbeelding

:Currently playing:
Afbeelding__MEGA MAN STAR FORCE 3__
I________BLACK ACE________I
I_________CAPCOM_________I
Afbeelding______MEGA MAN ZERO______
________COLLECTION________
rainmelon schreef:
ik lees geen regels omdat dat saai is
Profiel
Dry~Taste
mii
"Prof. 9" schreef:
"Wario" schreef:

Gewoon zoals je elke andere tileset zou in moeten voeren. Sla je tileset op, plak je nieuwe tiles erin, recolor ze met kleuren die er oorspronkelijk al in zaten (zelfs als de kleuren hetzelfde lijken!), en voeg hem weer in. Daarna moet je alleen de blocks aanpassen en zo nodig het palette editten zoals elk ander palette.

"Droogheid v2" schreef:
Daar is geen oplossing voor. Je kunt geen tiles EN palettes tegelijkertijd aanpassen; je zult eerst de tiles moeten invoegen, en dan het palette aanpassen.

Oow oke tog bedankt voor je hulp ^_^''
Eat me! NOW!

Profiel
Pokemon Lego
mii
Weet er iemand hoe ik een nieuwe warp maak in advancedmap? Ik zou bijvoorbeeld een extra pokemon center erbij willen hebben, ik weet alleen niet hoe.

Ook zou ik graag willen weten hoe je een nieuw boompje neerzet (Die je met cut kan verwijderen) en hoe je een pokeball met item/pokemon plaatst op het gras.
Profiel
Prof. 9
mii
"Pokemon Lego" schreef:
Weet er iemand hoe ik een nieuwe warp maak in advancedmap? Ik zou bijvoorbeeld een extra pokemon center erbij willen hebben, ik weet alleen niet hoe.

Ook zou ik graag willen weten hoe je een nieuw boompje neerzet (Die je met cut kan verwijderen) en hoe je een pokeball met item/pokemon plaatst op het gras.
Nieuwe events neerzetten doe je door het aantal events te verhogen. Verhoog je het aantal warps met één, dan verschijnt er plotsklaps een nieuwe warn linksbovenin die je kan instellen.

Cut-boompjes en Poké Ball items zijn persoon-type events, die voeg je op dezelfde manier toe. Voor Cut-boompjes moet je het offset en de instellingen van een ander Cut-boompje zoeken en overnemen. voor een Poké Ball item zul je een nieuw item script moeten scripten (eentje die een item geeft en dan de person ID als een flag set).

Afbeelding

rainmelon schreef:
Profiel
Pokemon Lego
mii
Bedankt.

Ik zoek ook nog tilesets. Kan iemand mij hiermee helpen? Op internet heb ik er wel een paar gevonden, maar die zijn allemaal in de verkeerde kleuren, en het allemaal met de hand veranderen naar de juiste kleur is natuurlijk gekkenwerk.
Profiel
Prof. 9
mii
"Pokemon Lego" schreef:
Bedankt.

Ik zoek ook nog tilesets. Kan iemand mij hiermee helpen? Op internet heb ik er wel een paar gevonden, maar die zijn allemaal in de verkeerde kleuren, en het allemaal met de hand veranderen naar de juiste kleur is natuurlijk gekkenwerk.
Probeer in Paint eens te gummen met de RECHTERmuisknop. Dan gumt ie de ondergrondkleur over de bovengrond kleur. Als je ondergrondkleur bijvoorbeeld groen is en je bovenkleur blauw en je gumt over een Blastoise, dan krijgt Blastoise groene plekjes op de plek waar blauwe plekjes zat maar blijft verder intact. Perfect voor recolours als deze.

Afbeelding

rainmelon schreef:
Profiel
Sunny day
mii
image image image image
Werkt hier iemand toevallig, per ongeluk of misschien met het programma Advance Trainer?
Als je voor een trainer meerdere Pokémon wilt instellen en/of als je aangepaste aanvallen wilt instellen moet je 'repointen'. Alleen het punt is dat ik die repoint niet snap, want je moet een nieuwe offset bepalen. Kan iemand misschien vertellen hoe je dat kunt bepalen en hoe je dat vervolgens instelt? (Ik had om te testen een random offset ingevuld, maar dan kan ik nog steeds niet op de button 'ok' drukken... -_- )
mii
"Sunny day" schreef:
Werkt hier iemand toevallig, per ongeluk of misschien met het programma Advance Trainer?
Als je voor een trainer meerdere Pokémon wilt instellen en/of als je aangepaste aanvallen wilt instellen moet je 'repointen'. Alleen het punt is dat ik die repoint niet snap, want je moet een nieuwe offset bepalen. Kan iemand misschien vertellen hoe je dat kunt bepalen en hoe je dat vervolgens instelt? (Ik had om te testen een random offset ingevuld, maar dan kan ik nog steeds niet op de button 'ok' drukken... -_- )

Dat klopt, je kunt ook alleen op OK drukken als de offset wat je hebt gekozen 6 of 7 tekens bevat. Dit om te voorkomen dat je belangrijke data overschrijft. Met het programma Free Space Finder (FSF, staat bij de Rom Edit tools hier op PGM), kun je naar een geschikte offset zoeken. Om zeker te zijn dat je voldoende vrije ruimte hebt, zoek je naar minstens 100 bytes.
mii
image image image image
Thank you, Larsie13, maar hoe vaak zou ik ongeveer kunnen repointen dan? Want dat vind ik wel eventjes belangrijk om te weten, hehe. Ik ga het wel even uitproberen zonder dat Ruby gaat failen, want om een of andere duistere reden heb ik Route 101 verknald (en ik krijg 'm niet meer in de oorspronkelijke staat terug). Ik hoop dus niet weer dat er iets loos gebeurt. Zou je het bijvoorbeeld redden als je alle trainers in het spel repoint?

Ow, PS: Free Space Finder zit toch ook in Advance Map, of ben ik nou vaag aan 't doen?
Laatst bewerkt door Sunny day, op 06-05-2009, 22:24:26
Profiel
Larsie13
mii
Repointen is gewoon het kopiëren van de data naar ongebruikte ruimte, en de verwijzing naar de oude data laten verwijzen naar de nieuwe data. Dat kan natuurlijk zo vaak als mogelijk is (zolang er genoeg vrije ruimte is, kun je dus blijven repointen - en vrije ruimte is er veel, in een Ruby ROM minstens 6 à 7 MB, in FR nog meer, alleen in Emerald is er maar zo'n 5 MB vrij, maar dat is nog steeds veel). Je kunt met A-Trainer ook het aantal trainers veranderen, dan repoint je gewoon de data van alle trainers in één keer. Dan kun je ook meteen nieuwe Pokémon toevoegen.

En ja, Advance Map heeft een eigen versie van FSF ingebouwd, omdat je met mappen heel vaak moet repointen.
Oja, regel één van ROM hacken: MAAK ALTIJD EEN BACKUP, zodat je die kunt gebruiken als er iets mis zou gaan.
mii
image
Hallo,

Kan iemand mischien een TUT voor mij maken hoe je in Advance Map de Connection Manager moet gebruiken?
En kan iemand mischien een TUT maken over het veranderen van Events en hoe je een nieuwe map invoegd zonder de andere rooms te verpesten?(dat lukt mij allemaal nog niet)(ik ben nog niet zo ervaren als de anderen op PGM) ^___^

Robbin
Je komt niet meer vooruit.
Bladeren zweven,
Langzaam rond,
Nu stel jij de vraag,
Die zindert in je hoofd!
Raphael
--------------------------
Onder weg,
Ver van huis.
Toch voel ik me
Altijd thuis.