Inloggen | Registreer | Wachtwoord vergeten?
Index > Forum > Pokemon Gem Mine > Labs > Pokemon of the Week > [#461][OD] Weavile >

Pokemon of the Week - [#461][OD] Weavile

kerstboom3
mii
image image image image image image image image image image image image image image image image
Weavile ziet er lief uit, maar schijn bedriegt. Het bordje 'niet voeren' of 'hij bijt' zou genoeg moeten zeggen. Helaas willen trainers deze waarschuwingen in de wind slaan en een Weavile gaan trainen. Alleen ijs en ijs koud de lekkerste zeggen we dan.

Moveset 1: Sword Dancer

Weavile@Expert Belt/Lum Berry
- Night Slash
- Sword Dance
- Brick Break
- Ice Punch

Spoiler:

Trait: Pressure
EVs: 40 HP / 252 Atk / 216 Spd
Adamant Nature (+Atk, -SAtk)

De Swords Dance Weavile is een grote bedreiging voor veel teams.

Night Slash. De STAB move van Weavile. Het is de beste Physical Dark aanval van Weavile en heeft ook nog een hoge Critical Hit rate, wat in combo met Sword Dance erg eng wordt.

Sword Dance verdubbelt de aanval van Weavile elke keer dat je hem gebruikt. Dit is de belangrijkste aanval in deze set. Het slimst is om het ye gebruiken op de switch, maar Weavile kan waarschijnlijk als eerst aanvallen, dus je kunt ook proberen een beurt te overleven, wat zelfs Weavile lukt dat.

Brick Break stopt met name andere Dark types, en is effectief tegen Rock en Steel pokemon.

Moveset 2: Choice Band

Weavile@Choice Band
- Night Slash/Aerial Ace
- Pursuit
- Ice Punch/Ice Shard
- Brick Break

Trait: Pressure
EVs: 40 HP / 252 Atk / 216 Spd
Adamant Nature

De keuze tussen Ice Punch of Ice Shard hangt af van twee dingen. Ice Punch is welliswaar je sterkste move, maar Ice Shard is handig tegen snellere pokemon, zoals Dragon Dancers in de vorm van Salamence, Dragonite en Kingdra, of de Choice Scarf Pokemon als Garchomp en Flygon.

Weavile is een erg geschikte opener, maar hoe dan ook, pokemon vrezen hem en zullen switchen. Pursuit doet twee keer zoveel damage op de switch, maar omdat het een STAB bonus krijgt doet het ook zonder switch belachelijk veel damage.

Aerial Ace is je enigste antwoord tegen pokemon als Infernape en Blaziken, die Ice en Dark resisten. Voor de rest cover je met STABed Dark en Ice bijna alles.

Spoiler:

Moveset 3: 'Seanvile' Vile Hail

Andere Opties

Subpunch kan werken: hou je twee STAB moves, Ice Punch en Night Slash, en combineer deze met Focus Punch en Substitute. Je kan met Substitute gemakkelijk Focus Punch gebruiken omdat die 2 turns duurt, je kan je erachter verstoppen en kijken wat de tegenstander doet, en je kan het gebruiken voor een Leichi Kick: deze berry boost ATK met 1.5 wanneer 1/3de van je HP over is. Bovendien beschermt Sub Weavile tegen vervelende stattus problemen als Will-O-Wisp. Leftovers zou je als item kunnen gebruiken om te healen van de 25% Stealth Rock damage wanneer je inswitched.

EVs

Attack en Speed zijn de dingen die Weavile moet hebben. 252 In ATK, en een hoop in Speed. Niet alles is nodig,
Stop de resterende EVs in HP zodat je een aantal zaken kan overleven: 40 HP / 252 Atk / 216 Spd.

Counters

Alle Steels zijn een bedreiging voor Weavile. Bronzong Bronzong OHKOed Weavile met gemak dankzij Gyroball, en ook Metagross Metagross en Forretress Forretress resisten zijn aanvallen alsof Weavile nog maar een speels katje is. De vogel van staal 'die toch net niet te zwaar is om te vliegen' Skarmory Skarmory, blokt Weavile ook maar Ice Punch kan voor hem wel hard aankomen. laten we ook vooral niet de fighters vergeten, Weavile heeft tenslotte een 4x Fighting weakness. Infernape Infernape resist beide STABed aanvallen, en slaat keihard terug met zijn eigen STABed super efective Fire en Fighting moves.Lucario Lucario resist netzoals de andere steels Ice Punch, Aerial Ace en ook Dark moves, anders dan Metagross en Brongzong.

Overall

Diamond en Pearl heeft voor Sneasel de ogen geopend: hij evolueert opeens en krijgt physical STAB aanvallen. Weavile bewijst wat je allemaal met goede Attack en Speed kunt doen. Maakt Starmie of Azelf je het leven zuur? Pursuit ze dood. Zit een Sword s Dance Garchomp in de weg? KO hem, je bent toch sneller. Als je Weavile goed gebruikt, kan dit een zeer handige pokemon worden.
SuperSean
mii
image image image image image
Omg, ik weet nog hoe ik dit schreef. Als hardcore n00b. Ik maak nog wel een keer een versie met BB-Codes en alles.
Profiel
SuperSean
mii
Ik heb bij m'n (zeer) oude Weavile artikel BBCodes toegevoegd en iets moderniseerd. (dit was een van de eerste PotWs nadat EQ ermee stopte dit fulltime te doen) Ik heb nog geen Labs Pas, dus kan ik het niet bewerken.
Quote:
Weavile ziet er lief uit, maar schijn bedriegt. Het bordje 'niet voeren' of 'hij bijt' zou genoeg moeten zeggen. Helaas willen trainers deze waarschuwingen in de wind slaan en een Weavile gaan trainen. Alleen ijs en ijs koud de lekkerste zeggen we dan.

Moveset 1: Sword Dancer

weavile @ Life Orb/Focus Sash

De Swords Dance Weavile is een grote bedreiging voor veel teams.

Night Slash. De STAB move van Weavile. Het is de beste Physical Dark aanval van Weavile en heeft ook nog een hoge Critical Hit rate, wat in combo met Sword Dance erg eng wordt.
Sword Dance verdubbelt de aanval van Weavile elke keer dat je hem gebruikt. Dit is de belangrijkste aanval in deze set. Het slimst is om het gebruiken op de switch, maar Weavile kan waarschijnlijk als eerst aanvallen, dus je kunt ook proberen een beurt te overleven. Je kunt ook een Focus Sash gebruiken, waardoor je een gratis Sword Dance krijgt. Helaas zitten hier vele risico's aan vast: Stealth Rock, Sandstream en priority aanvallen bijvoorbeeld.
Brick Break stopt met name andere Dark types, en is effectief tegen Rock en Steel pokemon.
Ice Punch geeft STAB en is Weavile's sterkste aanval in deze set.

Moveset 2: Choice Band

weavile @ Choice Band

De keuze tussen Ice Punch of Ice Shard hangt af van twee dingen. Ice Punch is welliswaar je sterkste move, maar Ice Shard is handig tegen snellere pokemon, zoals Dragon Dancers in de vorm van Salamence, Dragonite en Kingdra, of de Choice Scarf Pokemon als Garchomp en Flygon.

Weavile is een erg geschikte opener, maar hoe dan ook, pokemon vrezen hem en zullen switchen. Pursuit doet twee keer zoveel damage op de switch, maar omdat het een STAB bonus krijgt doet het ook zonder switch belachelijk veel damage.

Aerial Ace is je enigste antwoord tegen pokemon als Infernape en Blaziken, die Ice en Dark resisten. Voor de rest cover je met STABed Dark en Ice bijna alles.

Spoiler:

Moveset 3: 'Seanvile' Vile Hail

Supersean over Weavile:

Vanaf de 3de generatie begon iets: ik werd geintreseerd in Ice types. Geen idee waarom, dat was gewoon zo. En Dark types zijn altijd cool (toch?), Sneasel heeft hele mooie Attack en Speed, dus hoe kon ik niet van Sneasel gaan houden?

Alhoewel de mensen om me heen me een beetje raar aankeken toen ik zei dat ik Sneasel super schattig vond, gaf ik mijn liefde voor Sneasel niet op. In LeafGreen begon ik met een Sneasel, maar er was een gigantisch nadeel: Sneasel had waardelose Special Attack, en dus was het moeilijk om een STAB aanval te gebruiken. En toen kwam de verlossing: Diamond en Pearl! Doordat nu elke aanval Physical of Special is, kan Weavile (hij evolueert ook nog!) STAB aanvallen gebruiken en hij heeft een aantal nieuwe speeltjes...

Zoals een ervaren Pokemon Meester (of sommige Pokemon Meester wannebe's) (Daar is geen onderscheid tussen ben ik bang~equ) weten, is een van de leukste dingen om te doen, iets geheel onverwachts (ja, wat dacht je van een growl swampert?~equ). Mensen zullen de bovenste twee wel gaan verwachten, dus dacht ik aan iets raars: de Hail Weavile. Wat gelijk opvalt, is dat alhoewel Weavile geheel waardeloze Special Attack heeft, ik er in deze set gebruik van maak. O___O'''

Hail is de belangrijkste move in deze set: 5 beurten lang zorgt hij ervoor dat je vijand een bepaald aantal HP verliest. Met de Icy Rock, die je in de Underground kan vinden, wordt dit zelfs 8 beurten. Blizzard heeft hierdoor 100% accuracy, wat erg eng wordt voor je vijand. Als 5 PP niet genoeg is, zou ik ook nog een PP Up erbij doen, zodat het 6 keer gebruikt kan worden. Weavile leert ook Surf, en zo heb je een Synergy, waardoor je alleen niet neutrale schade doet aan water types. Substitute verdedigt je een paar beurt(en). Een nasty plot! Al zeg ik het zelf. xD

Andere Opties

[list][*]Subpunch kan werken: hou je twee STAB moves, Ice Punch en Night Slash, en combineer deze met Focus Punch en Substitute. Je kan met Substitute gemakkelijk Focus Punch gebruiken omdat die 2 turns duurt, je kan je erachter verstoppen en kijken wat de tegenstander doet, en je kan het gebruiken voor een Leichi Kick: deze berry boost ATK met 1.5 wanneer 1/3de van je HP over is. Bovendien beschermt Sub Weavile tegen vervelende stattus problemen als Will-O-Wisp.
[*]Leftovers zou je als item kunnen gebruiken om te healen van de 25% Stealth Rock damage wanneer je inswitched.[/list]

EVs

Attack en Speed zijn de dingen die Weavile moet hebben. 252 In ATK, en een hoop in Speed. Niet alles is nodig,
Stop de resterende EVs in HP zodat je een aantal zaken kan overleven: 40 HP / 252 Atk / 216 Spd.

Counters

[list][*]Alle Steels zijn een bedreiging voor Weavile. Bronzong Bronzong OHKOed Weavile met gemak dankzij Gyroball, en ook Metagross Metagross en Forretress Forretress resisten zijn aanvallen alsof Weavile nog maar een speels katje is. De vogel van staal 'die toch net niet te zwaar is om te vliegen' Skarmory Skarmory, blokt Weavile ook maar Ice Punch kan voor hem wel hard aankomen.
[*]Laten we ook vooral niet de fighters vergeten, Weavile heeft tenslotte een 4x Fighting weakness. Infernape Infernape resist beide STABed aanvallen, en slaat keihard terug met zijn eigen STABed super efective Fire en Fighting moves.Lucario Lucario resist netzoals de andere steels Ice Punch, Aerial Ace en ook Dark moves, anders dan Metagross en Brongzong.
[/list]

Overall

Diamond en Pearl heeft voor Sneasel de ogen geopend: hij evolueert opeens en krijgt physical STAB aanvallen. Weavile bewijst wat je allemaal met goede Attack en Speed kunt doen. Maakt Starmie of Azelf je het leven zuur? Pursuit ze dood. Zit een Sword s Dance Garchomp in de weg? KO hem, je bent toch sneller. Als je Weavile goed gebruikt, kan dit een zeer handige pokemon worden.
Laatst bewerkt door SuperSean, op 16-11-2008, 08:13:00
Profiel
loubas
mii
image
Yay! Nu is zonder die cijfertjes maar nu de namen van de aanvallen!!:). Men eerst POTW dat ik volledig lees:). Maar ehm... Kweet niet of dit de bedoeling is: 'en je kan het gebruiken voor een Leichi Kick: deze berry boost' Die Leichi Kick, moet dat niet Liechie Berry zijn? Nuja ik weet er niet veel van hoor. Het is me opgevallen dat ik Liechie Berry ken...
Perflex
mii
image image image
"loubas" schreef:
Yay! Nu is zonder die cijfertjes maar nu de namen van de aanvallen!!:). Men eerst POTW dat ik volledig lees:). Maar ehm... Kweet niet of dit de bedoeling is: 'en je kan het gebruiken voor een Leichi Kick: deze berry boost' Die Leichi Kick, moet dat niet Liechie Berry zijn? Nuja ik weet er niet veel van hoor. Het is me opgevallen dat ik Liechie Berry ken...

Met Liechi Kick wordt "de boost die je van de Liechi berry krijgt" bedoeld.
Profiel
loubas
mii
image
Ah bedankt!
Farfetch'd
mii
image image
De EV's zijn niet helemaal juist... 40/252/252, kon dat maar =-)
Profiel
SuperSean
mii
Thx Farfetch'd, ik heb het geedit. (ik was wss aan de gewone 252/252/6 aan het denken)
Profiel